Problem:
- Pralko-suszarka wyświetla komunikat o błędzie E30, C3 lub emituje 3 sygnały dźwiękowe.
- Błąd jest spowodowany wodą na spodzie lub wewnątrz urządzenia.
Dotyczy:
- Pralka-suszarka (do zabudowy i wolnostojąca)
Rozwiązanie:
1. Sprawdzić wąż doprowadzający wodę
- Wyciek z węża może spowodować wypływanie wody do urządzenia w pobliżu tylnego panelu, dlatego należy sprawdzić podłączenie węża wodnego do kranu i urządzenia.
- Jeśli taka będzie przyczyna, maszynę należy pochylić, jak opisano w poniższym punkcie „Sprawdzenie, czy w maszynie nie utknęło pranie”, aby można było ponownie uruchomić urządzenie.
2. Sprawdzić, czy w pralce nie utknęło pranie
Pranie, które utknęło pomiędzy uszczelką drzwi i szybą może powodować wyciek z drzwi i przedostawanie się wody na dolną tacę.
- Należy odłączyć urządzenie od dopływu wody i zasilania elektrycznego, a następnie umieścić ręcznik za pralką na podłodze.
- Lekko odchylić urządzenie do tyłu, aby odstęp pomiędzy podłogą i przednią listą wynosił 10-15 cm.
- Przytrzymać urządzenie w tym położeniu przez około 30-40 sekund, aby woda z dolnej tacy spłynęła na ręcznik.
- Opuścić urządzenie na podłogę i podłączyć.
- Sprawdzić dopływ i odpływ wody.
- Sprawdzić, czy filtry węża dopływowego i zaworu wodnego są czyste (tam gdzie wąż dopływowy jest przykręcony do urządzenia i na zaworze dopływowym).
- Uruchomić cykl prania i sprawdzić, czy problem został wyeliminowany
3. Sprawdzić uszczelkę drzwi
- Usterka może być spowodowana nieszczelną uszczelką drzwi urządzenia.
- Należy to sprawdzić, otwierając drzwi i sprawdzając uszczelkę drzwi.
- Uszczelka nie może być uszkodzona, popękana ani podziurawiona.
- Jeśli uszczelka drzwi jest uszkodzona, należy zlecić jej wymianę serwisantowi.
- Nie należy używać urządzenia zanim usterka nie zostanie wyeliminowana. Zamknąć dopływ wody do urządzenia.
4. Należy skontaktować się z autoryzowanym centrum serwisowym
Jeśli powyższe porady nie rozwiążą problemu, zalecamy zamówienie wizyty serwisanta.
Ostrzeżenie: Nie zalecamy używania produktu aż do czasu całkowitego wyeliminowania problemu. Należy odłączyć produkt i nie podłączać go ponownie, dopóki nie ma pewności, że wszystkie nieprawidłowości zostały wyeliminowane.