Problem
- Błąd z połączeniem piekarnika z siecią Wi-Fi
- Problemy z podłączeniem piekarnika z aplikacją mobilną
Dotyczy
- Piekarniki z funkcją Wi-Fi
Rozwiązanie
W celu połączenia piekarnika do sieci domowej należy:
- Odinstaluj aplikację
- Uruchom ponownie telefon wyłączając dane komórkowe jak również połączenie Bluetooth, tak aby jedynym połączeniem po ponownym uruchomieniu było połączenie Wi-Fi
- Zresetuj ustawienia sieciowe piekarnika - informacje znajdziesz w instrukcji urządzenia swojego urządzenia, zapomnij sieć
- Zainstaluj ponownie aplikację
Pierwsze uruchomienie: powiązanie urządzenia z aplikacją (połączenie smartfona z siecią Wi-Fi emitowaną przez urządzenie; Android szuka samodzielnie, iOS trzeba wyszukać ręcznie; przykład sieci: @AJ_OV:xxxxxxxxxx ) - Po połączeniu aplikacji z urządzeniem nastąpi prośba o podanie danych logowania do sieci domowej Wi-Fi
- Następnie urządzenie próbuje połączyć się z siecią domową, gdy dojdzie do połączenia na urządzeniu pojawi się znaczek Wi-Fi lub odpowiedni komunikat (dla iOS trzeba ponownie ręcznie przyłączyć urządzenie do domowej sieci Wi-Fi)
- W przypadku braku połączenia urządzenia z siecią domową:
- Sprawdź czy sieć/router ma właściwe parametry dot. częstotliwości. Jeżeli tak należy próbować połączenia na innym routerze - informacje o wymaganych parametrach znajdziesz w instrukcji obsługi oraz artykule
- Spróbuj użyć innego routera pomocniczego połączonego kablem z routerem głównym (ew. stwórz hotspot na innym smartfonie i spróbuj połączyć urządzenie)
- Gdy uda się połączyć urządzenie do sieci, odłącz dodatkowy router, zresetuj ustawienia sieci w piekarniku i podłącz się do domowego routera
- Jeżeli doszłoby do niepowodzenia powtórz próbę kilkukrotnie - urządzenie podejmie kilka prób pobrania danych z serwera i może umożliwić to połączenie
- Sprawdź czy problem z połączeniem występuje również przy próbie połączenia z aplikacją na innym telefonie. Zmiana urządzenia może być pomocna
Przed każdą próbą połączenia piekarnika należy zresetować ustawienia sieciowe (Zapomnij sieć) w piekarniku
Jeżeli problem będzie nadal występował skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta Electrolux. Do weryfikacji problemu niezbędne jest podanie poniższych danych:
- numer PNC piekarnika (widoczny na tabliczce znamionowej);
- numer seryjny piekarnika (widoczny na tabliczce znamionowej);
- adres email użyty do logowania w aplikacji;
- dane o smartfonie: model, system operacyjny i jego wersja;
- dane aplikacji: wersja
Widoczność sieci emitowanej przez urządzenie np. @AJ_OV:xxxxxxxxxx, a tym samym połączenie z aplikacją, wyklucza uszkodzenie modułu Wi-Fi.
Przyczyna
- Niewłaściwa aplikacja
- Urządzenie nie połączyło się z siecią domową
- Aplikacja nie nawiązała połączenia z urządzeniem przez sieć Wi-Fi
- Niewłaściwe parametry routera
- Aktywna funkcja Bluetooth i dane komórkowe