The Next Black

The Next Black

Nowe technologie, troska o środowisko naturalne i nowatorscy projektanci zmieniają nasze ubrania. Film dokumentalny „The Next Black” przedstawia projektantów, innowatorów i liderów, którzy kształtują przyszłość tego, jak będziemy się ubierać. To nie jest film o nowościach, lecz o tym, co zastąpi je w przyszłości.

Co to jest „The Next Black”?

„The Next Black” to film dokumentalny, który prezentuje głosy projektantów, innowatorów i liderów z różnych stron świata w otwartej dyskusji na temat koncepcji odzieży. Wykracza on poza temat tego, co obecnie nosimy, aby zgłębić wiedzę o tym, jak produkujemy ubrania, w jakie interakcje z nimi wchodzimy oraz jak o nie dbamy. Każdy rozmówców wnosi świeżą perspektywę spojrzenia na przyszłość przemysłu odzieżowego, a także swoją pasję, która napędza zmiany.

Dlaczego The Next Black?

Inicjatywa The Next Black ma na celu poszerzenie naszej wiedzy o teraźniejszości i przyszłości naszej odzieży oraz jej pielęgnacji. Przyglądamy się, w jaki sposób rozwijający się przemysł tekstylny i technologie wpływają na produkcję odzieży, a także jak rosnąca świadomość potrzeby ochrony środowiska wpływa na zmianę podejścia do prania.

Poznanie procesu

Wiedza o tym, w jaki sposób powstają ubrania, pomaga nam dokonywać bardziej świadomych wyborów dotyczących tego, w co się ubieramy.

Poznaj pionierów

  • Adidas

    Firma Adidas wznosi na wyższy poziom technologię monitorowania wyników sportowców, umieszczając nowoczesne czujniki bezpośrednio w tkaninie odzieży sportowej.

  • BioCouture

    BioCouture to pierwsza na świecie firma konsultingowa specjalizująca się w dziedzinie biodesignu, która stworzyć systemem produkcji odzieży bez generowania toksycznych odpadów.

  • Patagonia

    Firma Patagonia wiedzie prym w działaniach na rzecz ochrony środowiska, zachęcając do odpowiedzialnej konsumpcji i recyklingu w przemyśle odzieżowym.

  • Studio XO

    Studio XO kształtuje przyszłość mody, tworząc odzież przyszłości, która będzie zmieniać fason, krój i kolor zależnie od upodobań noszącej ją osoby.

  • Yeh Group

    Yeh Group wprowadza innowacyjne rozwiązanie, które pomaga ograniczyć do minimum, poprzez zmniejszenie zużycia wody, niekorzystny wpływ, jaki wywiera na środowisko proces barwienia tkanin.

  • Dlaczego chcemy dbać o odzież?

    Innowacyjność jest elementem naszego DNA. Staramy się być zawsze o krok z przodu, dlatego już dzisiaj pracujemy nad zapewnieniem pielęgnacji odzieży jutra.

Obejrzyj film „The Next Black”

Moda przemija, ale pozostaje styl. „The Next Black” to film dokumentalny, który stawia pytania dotyczące całej koncepcji projektowania i produkcji odzieży. Poznaj projektantów, innowatorów i liderów, którzy kształtują przyszłość tego, jak będziemy się ubierać.

Przyszłość odzieży już dzisiaj

Myślimy o tym, co będzie jutro, ponieważ chcemy zrozumieć potrzeby przyszłości. Firma AEG wyprodukowała pierwszą pralkę automatyczną i wynalazła technologię, dzięki której nowoczesne suszarki są energooszczędne. Nasze zaangażowanie wykracza poza produkty w postaci inicjatywy Care More, która pomoże wydobyć pełen potencjał z Twoich ubrań.

Proekologiczne podejście: chrońmy to, co mamy

Aby produkcja i konsumpcja była bardziej przyjazna dla środowiska, musimy zrozumieć cykl „życia” odzieży. Film „The Next Black” pokazuje wpływ procesu produkcji na środowisko naturalne – poczynając od uprawy roślin na materiał, a kończąc na jego barwieniu, praniu i transporcie. Porusza również problem ilości kupowanych przez nas ubrań.

Skłoniliśmy wiele osób do zmiany ich stosunku do ubrań

Rick Ridgeway

Wiceprezes ds. inicjatyw środowiskowych w firmie Patagonia

Zmiana nastawienia

Troska o środowisko oznacza umiejętność spojrzenia szerzej niż tylko na własne pragnienia. Rick Ridgeway uważa, że najlepszym, co możemy zrobić dla naszej planety, jest kupowanie tylko tego, co potrzebujemy. Zachęca on konsumentów do zakupów opartych na potrzebach, a nie na pragnieniach, a także do ograniczenia liczby kupowanych rzeczy poprzez ich naprawę, powtórne użycie oraz recykling.

Świadomy wpływ na środowisko

Firma Patagonia stawia na odpowiedzialne działanie, korzystanie z własnych zasobów i pozostawienie po sobie takiego środowiska, w jakim sami chcielibyśmy żyć

Potrzebujemy koloru…, ale widzę, że będziemy go nakładać w różny sposób

Sophie Mather

Yeh Group

David Yeh, współwłaściciel firmy Yeh Group

Ochrona lokalnych zasobów

Produkcja tekstyliów wiąże się z ogromnym zużyciem światowych zasobów wody i zagraża lokalnym zasobom naturalnym z powodu emisji szkodliwych substancji do środowiska. Firma Yeh Group walczy z tym zjawiskiem, stosując własną technologię DryDye™, która wykorzystuje płynny dwutlenek węgla do barwienia tkanin, bez potrzeby wykorzystania chemikaliów i wody.

Pracownicy zakładu Yeh Group przeprowadzają proces barwienia DryDye
Ograniczenie marnotrawstwa wody

Wprowadzenie nowego procesu barwienia bez użycia wody przez firmę Yeh Group, której współwłaścicielem jest David Yeh, pozwoli wyeliminować zużycie milionów litrów czystej wody w farbiarniach.

Świeże podejście

Założycielka firmy BioCouture, Suzanne Lee, miesza zieloną herbatę, cukier, bakterie i drożdże, aby uzyskać materiał nazywany przez nią „roślinną skórą”

Wyhoduj swoje własne ubranie

Wyobraź sobie możliwość samodzielnego wyhodowania nowego ubrania. Firma BioCouture bada, w jaki sposób można by wykorzystać takie organizmy, jak bakterie, drożdże, grzyby czy algi, do produkcji tkanin. Efektem jest całkowicie naturalny produkt, który może być następnie poddany w 100% kompostowaniu. Materiał można suszyć, kroić i szyć z niego ubrania. A co najważniejsze, jest on produkowany bez szkodliwych dla środowiska odpadów – jest więc prawdziwie ekologiczną przyszłością mody.

Styl, który się nie starzeje

Wiedza o tym, jak dbać o ubrania, ma kluczowe znaczenie dla przyswojenia bardziej proekologicznych zachowań. Czy wiesz, że wydłużenie życia Twoich ubrań o dziewięć miesięcy może przyczynić się do zmniejszenia Twojego śladu węglowego i wodnego nawet o 30%? Stworzyliśmy rozwiązania, które pomogą Ci lepiej dbać o odzież – również tę z najdelikatniejszego jedwabiu i wełny, a także o specjalną odzież sportową.

Obejrzyj film „The Next Black”

Trend „szybkiej mody” spowodował 47% wzrost zużycia materiałów włókienniczych w pierwszej dekadzie XXI wieku. Jak odbija się to na środowisku naturalnym? Poznaj projektantów, innowatorów i liderów, którzy chcą mieć wpływ na innowacje i zachowania dotyczące odzieży, aby kształtować przyszłość tego, jak będziemy się ubierać.

Zadbaj o swój wełniany sweter, korzystając z aplikacji AEG

To naturalne podejście

Troska o to, jak produkowane są ubrania pozwala traktować je jako inwestycję w przyszłość, a nie chwilową przyjemność, która szybko trafia do kosza. Ma to znaczący wpływ zarówno na nasze decyzje zakupowe, jak i na podejście do pielęgnacji ubrań. Nasza aplikacja My AEG zapewnia dostęp do informacji na temat najlepszych metod pielęgnacji delikatnych, naturalnych tkanin i odzieży specjalistycznej.

Technologia: przyszłość odzieży

Technologia jest bliska zmiany tego, jak się ubieramy. Od odzieży sportowej monitorującej parametry organizmu po modę, która wkracza w przestrzeń, gdzie spotykają się nauka, sztuka i ludzka fizyczność. Na całym świecie innowatorzy starają się uczynić technologię integralną częścią noszonej przez nas odzieży.

Pewnego dnia będziemy nosić na sobie powierzchnię komputera

Nancy Tilbury

Studio XO

Futurystyczna moda

Projekty Studio XO wykorzystują takie rozwiązania, jak efekty świetlne czy wytwornice baniek mydlanych

High-tech couture

Gdy myślimy o technologii w modzie, najczęściej przychodzą nam do głowy zegarki lub podobne do nich akcesoria. Ale nie w przypadku Nancy Tilbury. Jej innowacyjne Studio XO zaprosiło do współpracy wiodących na świecie artystów, w tym m.in. zespół Black Eyed Peas. Studio XO zwróciło również uwagę Lady Gagi i obecnie jest integralną częścią jej kreatywno-technologicznego przedsiębiorstwa TechHaus.

Moda, która zależy od Ciebie

Ambicją studia XO jest zmniejszenie liczby ubrań w naszych szafach dzięki stworzeniu odzieży przyszłości, która będzie zmieniać fason, krój i kolor zależnie od naszych preferencji i ulubionych trendów. Pozwalałaby ona także na cyfrowe zamawianie treści odzieżowych i tworzenie własnych „list odtwarzania” w podobny sposób, jak robimy to na platformach rozrywki cyfrowej.

Prawdopodobnie szybciej niż się spodziewamy w coraz większej liczbie ubrań będzie pojawiać się coraz więcej czujników

Matt Hymer

Adidas

Stworzone z myślą o wynikach

Od 2010 r. firma Adidas w swoim laboratorium Innovation Lab bada możliwości zastosowania technologii w odzieży sportowej. Efektem jest system MiCoach Team Elite, który obecnie jest testowany przez światowej klasy drużyny sportowe, takie jak AC Milan, Chelsea FC i New Zealand All Blacks, które w ten sposób mogą uzyskać w czasie rzeczywistym dane z pola gry.

Ubieraj się inteligentnie

Wyobraź sobie, że nosimy ubrania, które są równie inteligentne jak używane przez nas urządzenia. Działanie systemu MiCoach polega na zastosowaniu specjalnych metalowych nici z czujnikami, utkanych bezpośrednio w oddychającej tkaninie nośnej, w celu monitorowania organizmu sportowca. Miniaturowe czujniki umieszczone w nici łączą się z centralą (komórką) systemu. Monitorują one tętno, siłę, prędkość, przyspieszenie i pozycje zajmowane na polu gry podczas treningu.

Szybkość reakcji

System MiCoach umożliwia trenerom śledzenie osiągnięć zawodnika przy użyciu praktycznej aplikacji

Obejrzyj film „The Next Black”

Poznaj projektantów, innowatorów i liderów, którzy chcą zmienić nie tylko proces produkcji odzieży, ale także sposób, w jaki dbamy o ubrania po ich zakupie. „The Next Black” to nie jest film o nowościach, lecz o tym, co zastąpi je w przyszłości.